söndag 20 september 2015

Utlottningens vinnare!

Hallå! 
Vad roligt att så många ville vara med och fira min blogg och delta i den lilla utlottningen! Nu har jag äntligen hunnit sätta mig ner och slumpa fram två vinnare. Körde en väldigt enkel metod, nummer efter antalet lotter och sen Random.orgs braiga True Random Number Generator. Då kör vi!

PAKET 1


1. Helena i Uppsala 1 lott
2. & 10. Mimmi 2 lotter
3. & 11. C.R.M. Nilsson 2 lotter
4. & 12. Marie Eggimann 2 lotter
5. Bam 1 lott
6. & 13. Madde 2 lotter
7. Elin Helmersson 1 lott
8. Frida 1 lott
9. & 14. Hannah 2 lotter

Grattis säger jag till:
Cassandra på C.R.M. Nilsson! Skicka mig ett mail med din adress så kommer paketet på posten inom kort!


PAKET 2


1. & 7. Cecilia ax 2 lotter
2. Mitt bokliga liv 1 lott
3. Petras bokblogg 1 lott
4. Veronica Johansson 1 lott
5. Anna 1 lott
6. My 1 lott

Grattis säger jag till:

My! Skicka mig ett mail med din adress så kommer även ditt paket på posten inom kort!


Höstens läsning
Vad kul det var att läsa vilka böcker ni ser mest fram emot nu i höst. Här kommer en kort sammanfattning:

Cecilia ser mest fram emot The Sword of Summer av Rick Riordan och det gör Petra också. Jag borde verkligen fortsätta min läsning av första Percy Jackson-serien! Mimmi och Veronica längtar efter den illustrerade utgåvan av Harry Potter och De vises sten och det gör definitivt jag också!

Mitt bokliga liv har redan påbörjat boken hon helst vill läsa i höst - Louise Pennys The nature of the beast. Precis som mig ser Cassandra fram emot att få läsa Carry On, Rainbow Rowells nya som kommer i oktober - kan det vara oktober snart? 

Arvet efter dig av Jojo Moyes är en mycket efterlängtad bok, inte bara av mig utan också av Marie Eggimann. Bam vill läsa Svinen av Carl Johan Vallgren. I somras gick Mats Strandbergs Färjan som följetong i Svenska dagbladet, riktigt bra men sjukt obehaglig, så jag kan förstå att Madde är nyfiken på att läsa den.

Anna ser fram emot att läsa Peter James senaste Tills döden för oss samman och My vill läsa Rainbow Rowells Landline som nu kommer på svenska med titeln Komma fram.
Elin ser fram emot Ull av Hugh Howey vilket får mig att inse att mitt ex av boken fortfarande står oläst i hyllan. Frida vill läsa Djävulsdansen med Sanna Lundell och Ann Söderlund medan Hannah ser mest framemot Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins, ett bra val för den är ju så mysig!

2 kommentarer: