tisdag 14 juli 2015

Sommarläsningstaggen

SEMESTER!!! Smaka på det underbara ordet. Sista arbetsdagen var i fredags och semestern hade inte kunnat komma mer lägligt för sista veckan slocknade jag på sängen varje kväll när jag kom hem, för trött för att orka någonting alls. Därav tystnaden här på bloggen.

Men nu väntar långa, sköna och oplanerade dagar. Ska bli så skönt! Tänkte börja med en liten tag. Jag har nämligen blivit taggad av Cassandra på C.R.M. Nilsson. En tagg om sommarläsning när semestern precis startat kan väl inte bli lämpligare?

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
- Shantaram av Gregory David Roberts - sommarens bokcirkelläsning, en extrem utmaning för min del)
- Clockwork angel av Clarissa Clare - Ska jag nån gång få läsa sista delen i The mortal instruments så vill jag läsa i rätt ordning och Clockwork angel står näst i tur.
- Love, Lucy av April Lindner - som jag aldrig hann läsa på Italien-resan men nu finns det ingenting som stoppar mig!
- Pensionatet vid vägens slut av Camilla Davidsson som hon var så snäll att skicka mig. Vill veta hur det går för Emma.
- More happy than not av Adam Silvera som jag fick i min första fina Owlcrate-box. Låter så intressant och bra!



2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?
- Wool av Hugh Howey som jag verkligen tror att jag kommer gilla men som jag drar mig nått så enormt för att börja läsa.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I min älskade hängmatta på vår lilla uteplats. Det är lummigt och grönt och alldeles underbart. Och idag får jag hem mitt äppelträd att ligga och titta på dessutom!



4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?Beror väl helt på väder och vind men hängmattan blandat med soffa och säng låter väl troligt.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Hoppas på att More happy than not lever upp till förväntningarna.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Det är svårt att rekommendera en bok, det handlar ju mycket om tycke och smak men jag skulle verkligen vilja sätta Something real av Heather Demetrios i händerna på alla som gillar amerikansk contemporary och som läser på engelska. Den är SÅ bra!!!

7. Strand eller hängmatta?
Älskar stranden på västkusten men här på ostkusten är det ju mest klippor så föredrar nog min mjuka goa hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman. Deckare har jag lagt ner läsningen av. Kanske kommer en sådan period igen.

9. Favoritgenre?
Har alltid sagt urban fantasy men det var länge sedan jag typ läste det alls så amerikansk contemporary blir nog ett mer ärligt svar.

10. Tagga 3 andra:
Finns det någon alls som inte har gjort denna? I så fall är du, du och du taggade! :)

1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar :)

    Something Real blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera