måndag 8 december 2014

20 snabba

Enligt O bjöd på en enkät med 20 snabba frågor för några veckor sedan och idag kändes som en passande dag att svara på frågorna.

1. Augustpriset eller Nobelpriset? Ligger oftast betydligt närmre min boksmak. 

2. Malala Yousafzai eller Patrick Modiano? Malala är en stor förebild, blev så glad över att hon fick fredspriset - så välförtjänt! Att hon dessutom bad att få gå färdigt skolan för dagen innan intervjuer när hon fick priset är så otroligt respektingivande om man vet vad hon kämpar för!

3. Hungerspelen eller Hobbit? Har inte ens läst den senare men föredrar alla gånger Hungerspelen. 

4. Horace Engdahl eller Peter Englund? Har för dålig koll för att våga svara.

5. Snö eller regn? Jag ÄLSKAR snö, bland det vackraste jag vet! =)

6. Lussekatter eller pepparkakor? När både och tillhör mina absoluta favoriter kan jag bara inte välja. Men det ska vara hembakade pepparkakor enligt "mor Hannas" recept, något annat duger inte :)

7. Dystopi eller feelgood? Mardrömslika framtidsscenarier är märkligt lockande att dyka in i.

8. Lars Kepler eller Camilla Läckberg? Tror faktiskt inte jag läst någon bok av någon av dem... Det var det där med deckare...

9. Amaryllis eller hyacint? Båda är vackra men då hyacinters doft ger mig migrän och astmaanfall är valet enkelt!

10. Pappersbok eller e-bok? E-böcker må vara platsbesparande och jag börjar tycka om min Letto men inget, absolut inget, slår en äkta pappersbok!

11. Biografi eller memoar? Memoarer kan lätt bli väldigt flummiga, bakom biografier brukar det vanligtvis stå en kunnig författare i alla fall.

12. Mia Skäringer eller Lena Dunham? Iaf i första säsongens Girls. Sen har jag inte så stor koll...

13. Glögg eller julmust? Ett måste under julen!

14. Fredrik Backman eller Lena Andersson? Ehh, har liksom inte läst något av någon av dem...

15. Tegelstenar eller tunnisar? Jag vill gärna ha lite att bita i!

16. Film eller tv-serie? Jag är alldeles för nyfiken av mig. Jag står inte ut att behöva vänta en vecka eller mer åt gången för att få reda på vad som ska hända härnäst. Fler än en gång har jag googlat fram svaret på mina frågor för att nyfikenheten tar över helt. Med en film får jag förhoppningsvis alla svar på en gång såvida det inte blir som med många storfilmer numera att den filmatiserade boken delas upp i två som kommer med ett års mellanrum...

17. Netflix eller HBO? De har så himla många bra serier där ju!

18. En i taget eller slalomläsning? Jag är hopplös när det kommer till det här. Det är en bok i väskan, en vid sängen, en på jobbet, en i örat, en på bordet... Ibland fler, ibland färre men ytterst sällan läser jag enbart en i taget.

19. Skratt eller gråt? Om vi pratar böcker så gråter jag gärna, jag gillar att bli berörd!

20. Julafton eller nyårsafton? För mystiden med familjen, inte julklappsstressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar