söndag 9 februari 2014

Dag 13 – Din(a) favoritförfattare

Den lilla parentesen i rubriken la jag själv till för hur ska man kunna välja bara en när det finns så många bra författare där ute?

Jag har några favoriter som utmärker sig mer än andra:

 Bilder lånade från Goodreads

  • Michelle Magorian - Föga förvånande, hur många gånger har jag inte redan tjatat om hennes fantastiska böcker från krigstiden
  • Veronica Roth - Åh, som hon hållit mig fångad med sin Divergent-serie. Jag håller tummarna för att det snart kommer nyheter om vad hon har på gång härnäst. Snart går dessutom Divergent upp på bio, efter senaste trailern har jag lite högre förhoppningar på filmen. Tjejen är dessutom född 1988! Imponerande!
  • Rainbow Rowell - ord tror jag är överflödiga. Rowell vann mitt hjärta förra året och behåller det i sitt grepp. Andra boken för vuxna, Landline, kommer i sommar. Jag längtar!
Tre riktigt grymma författare. Jag hade kunna göra listan längre men nöjer mig så här. Hur är det för er, klarar ni av att välja en enda favoritförfattare?

1 kommentar: