tisdag 3 december 2013

Månadens läsning: November 2013

Böcker som lästes i november:
Laini Taylor - Mörk ängel
Jan Henrik Nielsen - Som om hösten kom på sommaren
Hannah Harrington - Tyst
Veronica Roth - Allegiant
Rebecka Åhlund - Flickan på tavlan
Lotta Ohlsson & Benjamin Chaud - Tro på tomten
Mats Jonsson - Monstren i skogen 
Charles Dickens - En julsaga och En julgran 
John Green - Förr eller senare exploderar jag (omläsning) 
Marie Lu - Legend 
Johan Egerkrans - Nordiska väsen 
Tiffany Schmidt - Send me a sign 

Antal böcker: 12
Barn och unga: 6
Unga vuxna: 6
Vuxen: 0

Antal sidor: 3103
Böcker på svenska: 10
Böcker på engelska: 2
Recensionsexemplar: 6


Bästa bok: Allegiant. Äntligen kom den efterlängtade boken och den var lika bra som jag hoppats på!
Sämsta bok: Tro på tomten som trots två favoriter inte håller.
Månadens överraskning: Mörk ängel. Den var inte alls som jag trodde och väldigt underlig men jag gillade!
Månadens lärdom: Att spara ner omslagsbilder innan jag lägger in dem i inlägg... Blivit några timmar senaste dagarna som gått under devisen "Gör om, gör rätt". Snälla, meddela om ni ser något inlägg där bilderna inte stämmer.

Kommentarer: En månad med mycket spännande böcker. 3/12 är dystopier, oj! Det är kul att det fortsätter rulla på i ungefär samma lästakt. Har tidigare inte haft superkoll på hur mycket jag läser i månaden men inför september satte jag ändå målet att läsa 40 böcker innan årets slut och det kommer jag nog utan problem att klara av. Hann ju påbörja Cirkeln innan november månad var slut med läste ut den i måndags så den hamnar i decemberutvärderingen. 

1 kommentar: